Dansk version (for english, please scroll down)
Generelle oplysninger.
Firma: Mortens Corner
CVR-nr.: 44542331
Adresse: Kløvervej 23, 9400 Nørresundby
Mail: info@mortenscorner.dk
Telefonnr: 60680654
Betaling
Vi modtager VISA Dankort, Master card, Apple pay, Google pay.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
Se under fragt for detaljer.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@mortenscorner.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen eller nærmeste pakkeshop.
Adresse: Mortens corner
Kløvervej 23, 9400 Nørresundby, DK
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Mortens Corner
Kløvervej 23, 9400 Nørresundby
Denmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen eller nærmeste pakkeshop.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@mortenscorner.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Har du bopæl i et andet EU-land (kan også gælde for forbrugere udenfor EU) end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Mortens corner og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@mortenscorner.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
English version
General Information
Company: Mortens Corner
VAT number: 44542331
Address: Kløvervej 23, 9400 Nørresundby
Email: info@mortenscorner.dk
Phone number: +45 60680654
Payment
We accept VISA Dankort, MasterCard, Apple Pay, Google Pay.
Authorization of Amount
If you pay with an international payment card, the amount will be reserved immediately. The money will be reserved on your card or account until:
- We charge the amount when we ship the goods, or
- The money is released according to an agreement with your card issuer.
You can read more about the rules for your specific card with your card issuer.
We do not charge card fees.
The amount is only charged to your card when the goods are dispatched.
Shipping
Please refer to the shipping section for details.
Right of Withdrawal
As a consumer, you have a 14-day right of withdrawal when shopping with us.
The withdrawal period expires 14 days after the day you receive your goods. If you have ordered multiple different goods in one order, but they are delivered separately, the period runs from the day you receive the last item.
The period means that you have 14 days from the receipt of the goods to inform us that you wish to cancel your purchase. You can send an email to info@mortenscorner.dk or use the standard withdrawal form, which can be found at the end of the terms and conditions. You cannot cancel the purchase by refusing to accept the goods without simultaneously notifying us.
Partial Cancellation of Purchase
If you have purchased multiple items from us, you have the option to return one or more items, even if they were purchased in one order.
Note that you will not receive shipping costs back if you cancel part of your purchase.
Returns
Once you have notified us that you wish to cancel your purchase, you have 14 days to return the item to us.
You must pay for the return shipping, and you are responsible for the item if it gets damaged during transport.
Condition of Goods when Returning
If the item has lost value due to being used in a way that was not necessary to establish its nature, features, and functioning, you can only receive a partial refund. The amount you can get back depends on the commercial value of the item, and in some cases, this may mean that you will only be refunded the shipping costs.
Refund of Purchase Price
If you cancel your purchase, you will receive a refund. If the item is depreciated, we will deduct the amount you are liable for.
We will refund all payments received from you, including delivery costs (excluding additional delivery costs if you chose a delivery method other than the cheapest standard delivery offered), no later than 14 days from the day we receive your notification of cancellation.
We will refund the money using the same payment method you used for the purchase unless otherwise agreed.
We may withhold payment until we have received the item, unless you provide documentation of having returned it.
Return Address:
We only accept packages sent directly to the address or nearest parcel shop.
Address: Mortens Corner
Kløvervej 23, 9400 Nørresundby, Denmark
You can also cancel the purchase by notifying us and delivering it personally to the above address.
Complaint Right
When you shop with us as a consumer, the Danish Sale of Goods Act applies to purchases.
This means you have a 24-month right to complain.
If your complaint is valid, you may either get the item repaired, exchanged, refunded, or receive a price reduction, depending on the specific situation.
You must complain within a "reasonable time" after discovering the fault. If you complain within two months after discovering the issue, the complaint will always be considered timely.
If the complaint is justified, we will refund your (reasonable) shipping costs. The item must always be returned in secure packaging. Remember to get a receipt for shipping so we can refund your shipping costs.
Return Address:
Mortens Corner
Kløvervej 23, 9400 Nørresundby
Denmark
We only accept packages sent directly to the address or nearest parcel shop.
When returning the item, please include a detailed description of the issue.
If you are purchasing as a business, we reserve the right to remedy the issue, e.g., through repairs instead of an exchange.
Complaint Access
If you wish to complain about your purchase as a consumer, you should contact info@mortenscorner.dk. If we are unable to find a solution, you can send a complaint to the Danish Consumer Complaints Board, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via the Complaints Portal.
If you reside in an EU country (also applicable to consumers outside the EU) other than Denmark, you can file a complaint via the EU Commission's online complaint portal here - http://ec.europa.eu/odr
Privacy Policy
We require the following information when you shop with us:
Name, address, phone number, and email address.
We register and pass on personal data that is necessary to deliver the goods to you.
Personal data is registered with Mortens Corner and stored for five years, after which it is deleted. We also cooperate with other companies that store and process data. These companies only process data on our behalf and are not allowed to use it for their own purposes.
We only cooperate with data processors in the EU or countries that can provide adequate protection for your information.
You have the right to know what information we process about you.
If you believe the information is inaccurate, you have the right to have it corrected. In some cases, we are obligated to delete your personal data if you request it, for example, if the data is no longer necessary for the purpose it was collected. You can also contact us if you believe your personal data is being processed in violation of the law. You can write to us at: info@mortenscorner.dk.
The terms and conditions were last updated on December 19, 2024
Standard Withdrawal Form
(This form should only be completed and returned if the right of withdrawal is exercised)